KIVI PROGRAM 


KÍNAI - VIETNÁMI PROGRAM
 

KIVI PROGRAM


2017. június 15-ével lezárult egy öt éves pályázati program az intézményben mely “INTERKULTURÁLIS PEDAGÓGIAI PROGRAM A MIGRÁNS GYERMEKEKET NEVELŐ ÓVODÁK SZÁMÁRA” című programot képezte amely a TÁMOP_3.4.1.B-11/1-2012-009 számú pályázati programhoz kapcsolódott. 
Interkulturális nevelését az Európai Unió irányelveiben foglaltakkal összhangban igyekszünk megvalósítani. A korábbi program eredményei, előnyei a migráns és a magyar gyerekek szempontjából egyaránt tapasztalható volt a foglalkozásokat követően (megértik a magyar szavakat, kimondják a magyar szavakat, értik amit kimondanak, tőmondatokban beszélnek). 
Anyanyelvi és szociális szinten is tapasztalható a fejlődés, könnyebbé válik a kapcsolatteremtés a magyar és más migráns gyermekekkel is. Ezzel lezárult egy korszak az óvodánkban , de a gyermekek , a tapasztalataink és a szülői igények megmaradtak. Éppen ezért úgy gondoltuk, hogy a 2017-18-as tanévtől ezt a megkezdett munkát folytatjuk, a már ismert programot aktualizáltuk, tapasztalatainkkal kiegészítettünk, óvodánk sajátosságainak megfelelően továbbfolytatjuk. 

 


Óvodapedagógusaink egyik meghatározó feladata az interkulturális pedagógia alkalmazása, a migráns gyermekek nevelése, a magyar, mint idegennyelv tanítása, és a migráns családok beilleszkedésének támogatása. 

Legelső lépésként egy programtervet készítettünk, melyhez gyakorlati segítségként magunkra adaptáltuk,
Pálfi Judit: Mesés kalandok Szivárványországban cimű foglalkoztató könyvét.

A KIVI programot az óvoda vezetője, az óvoda pszichológusa és az egyik óvodapedagógus írták meg, melyet a Kőbányai Önkormányzat is jónak értékelt , elfogadott, így a helyi programunk részévé vált.
Négy óvodapedagógus (akik aktívan részt vettek évek óta a fejlesztésben) vállalta, hogy  heti rendszerességgel munka idején túl végzi a fejlesztést.

Tapasztalatunk:
A gyermekek örömmel vettek és vesznek részt a foglalkozásokon, a szülők maximálisan, nagy örömmel támogatják a programot.
A bemeneti és kimeneti kompetenciamérést ha megnézzük, egyértelműen látszik a fejlődés. A gyermekek aktív és passzív szókincse gazdagodott, bővült.
Aki nem szólalt meg eddig magyarul már az is bátran megszólal, el tudja mondani szükségleteit.